maandag 19 oktober 2009

Weekend

Zaterdag

Vandaag stond er niets gepland, maar we hebben na “uitvoerig” beraad besloten om maar te studeren aan de rand van het zwembad. Ja, het leven is soms lastig. Tuurlijk kunnen we binnen studeren in de airco, maar het is binnen vrij donker. En om nu de hele dag in een donker hol te zitten met de verlichting aan is ook niet gezond…………….. Vitamine V is belangrijk. Zal Petra wel niet leuk vinden om te horen, maar ik ben weer aardig verkleurd.

In ieder geval ben ik lekker opgeschoten met het doornemen van het grote PPL boek en de Aircraft manoeuvring. Dan beginnen we maandag al met een voorsprongetje. ’S Avonds lekker relaxen onder het genot van een pilsje en elkaar vragen stellen.

Zondag

Wij hadden besloten dat we vandaag naar downtown San Diego zouden gaan met de tram. Zo, dat was even een teleurstelling. We zijn met de tram door getto’s heen gereden en hebben genoeg bakken ellende gezien voor de rest van het jaar.

In het centrum uitgestapt en naar de haven gelopen. Daar ligt een groot vliegdekschip dat open is voor publiek. Helaas, hadden wij onze schoolpassen niet bij, dus moest er een te groot bedrag aan entree betaald worden. Als echte Hollander gaat dat dus niet. Wellicht een ander keer.

Het weer was ook niet echt denderend (bewolkt en 22 graden). Het scheelt toch al gauw 5 graden met El Cajon en het was ook nog bewolkt. In combinatie met een straf windje hebben we rap de tram teruggenomen. Net was het mijn beurt om te koken en het was een eenvoudige doch voedzame maaltijd. We hebben alleen vrijdag een burger gegeten bij een tent die aanbevolen was, maar verder hebben we altijd zelf gekookt. Goed hè? Nu zit ik de verslagen bij te werken van de afgelopen dagen.

Morgen begint de eerste echte dag op school. We moeten om 1200 aanwezig zijn tot 1900, maar ik wil eerder op school zijn. Er zijn nog wat zaken die ik moet regelen.

Succes daar allemaal in Nederland.

Rick

1 opmerking:

  1. Joepie, ik heb de fipo (first post) dit keer!

    Leuk dat je je blog weer flink hebt bijgewerkt, al wist ik het meeste natuurlijk al ;-). Jammer dat het tripje downtown wat tegenviel, maar dat kun je vast nog een keer overdoen. Ben benieuwd hoe het gaat vandaag op de eerste echte dag, succes alvast!

    Ik ga hier nog ff een bakkie thee indoen.

    Dikke kus Peet en een poot van Gijs!

    BeantwoordenVerwijderen