dinsdag 3 november 2009

Halloween in San Diego



Hallo allemaal,


Afgelopen zaterdag was het dan zover. Het was Halloween. Nu kennen wij dat in Nederland niet echt, maar ik zal kort uitleggen wat het inhoudt. De kinderen komen 's avonds met een kostuum langs de deuren en roepen Trick or Treat. Eigenlijk is het te vergelijken met Sint Maarten in Nederland. Alleen wij lopen met uitgeholde suikerbieten of lampions, hier lopen ze in kostuum met een zak en soms hebben ze een uitgeholde pompoen bij zich. Verder is het een feest voor de volwassen dat men viert met vrienden.


Wij kregen 's middag een uitnodiging om te komen eten bij onze Zweedse klasgenoten. Daar aangekomen bleek dat zij zich ook verkleed hadden. Wij dus niet................... Na het eten gezellig wat met elkaar zitten kletsen over, natuurlijk het vliegen etc, eigenlijk van alles en nog wat.


Uiteindelijk werd het besluit genomen om in "Gaslamp Quarter" in downtown San Diego Halloween te gaan vieren. Opes.....we hebben geen kostuums. Geen nood, want de Wal-Mart is gewoon open op zaterdag tot 2300!!!! Nou was, bijna zo goed als, alles uitverkocht, maar er hingen nog een paar bierfleskostuums :-) Voor 20 dollar zo'n pak meegenomen naar huis, omgekleed en gewacht op de taxi.


Het was echt gezellig. Het is gewoon een soort carnaval. We waren in totaal met z'n vieren verkleed als bierfles en we hebben ik weet niet hoeveel moeten poseren voor foto's. Zo zie je maar; voor weinig veel plezier!!!


Hier is een link naar de foto's. Ik zal ze niet allemaal toelichten, maar als je vragen hebt, dan hoor ik het wel. Oh ja........ik ben niet de fotograaf :-)


Ik moet nu weer aan de studie, want morgen hebben we de 2e toets voor PPL. Het gaat deze keer over airspaces, kaarten, weer. Lastige materie die je echt goed moet kennen, want het blijft terugkomen. Tijdens je PPL (FAA mondeling en praktijk examen), maar zeker ook tijdens de voortgezette opleiding.


Groetjes Rick

Geen opmerkingen:

Een reactie posten