zaterdag 13 maart 2010

Cross country (XC) fase na behalen van PPL


Hallo allemaal,

Allereerst mijn excuses voor het nalaten van enige update voor meer dan een maand. Redenen waren er genoeg om het niet te doen, maar toch….nu is er even een rustiger moment en kan ik een en ander bijwerken.
Het is inmiddels 1 maand en 11 dagen geleden dat ik mijn laatste update heb geplaatst.

Ondertussen heb ik natuurlijk niet stil gezeten, want nadat ik mijn PPL behaald heb is er een drukke tijd aangebroken. Na het behalen van het brevet staat er de periode van solo XC (Cross Country) vluchten gepland. Dit betekent dat je begint met kleinere vluchten van 1 uur en eindigt bij de lange vluchten van 4,5-5 uur.

Ondertussen heb ik alweer een kleine 23 uur kunnen bijschrijven in mijn logboek. Ik moet nog 1 verplichte vlucht maken naar Santa Barbara (langs de kust en over LAX heen), welke voor morgen gepland staat en daarna heb ik nog 13 uur beschikbaar om naar velden te gaan van mijn keuze. Voorwaarde is wel dat de velden goedgekeurd zijn vanuit school. Maar er zijn leuke velden genoeg hier, dus ik zal me best vermaken.

Hier staan de foto’s en wat filmpjes van een vlucht naar Palm Springs. Daar vertrokken 4 F-18’s met volle naverbrander terwijl ik mijn pre-flight inspection aan het doen was. Gaaf!



Verder gaan we nu ook naar class Charlie velden toe. Dit houdt in dat je onder luchtverkeersleiding vliegt en ook tussen de verkeersvliegtuigen. Het blijft bijzonder om op te stijgen terwijl er naast je een 737 opstijgt van de parallel runway.

Veel plezier met de foto’s

Groeten vanuit San Diego, waar het weer nu eindelijk beter lijkt te gaan worden.

Rick

Geen opmerkingen:

Een reactie posten