woensdag 2 december 2009

Update................

Hoihoi allemaal,

Ja, het is even "stil" geweest op mijn blog, maar daar is een goede reden (geen excuus) voor: niet gevlogen en veel gestudeerd...........en jullie maar denken dat het één grote vakantie is hier in San Diego. NOT.

Vandaag, 1 december, is mijn moeder jarig dus: mam, van harte (maar dat had ik ook al over de telefoon gezegd :-)) en ik kreeg gisteravond het goede nieuws dat bij Johan en Peetje een dochtertje is geboren: Jennifer. Welkom op deze wereld en voor beide ouders een dikke proficiat! Geniet ervan.

Eigenlijk zou ik vandaag om 1545 mijn 2e solo vlucht hebben. De vlucht is, vanwege weersomstandigheden, gecancelled. De bedoeling was dat ik vanaf Gillespie een tourtje zou maken (El Capitan reservoir, Alipine, Loveland reservoir, Crest) en dan terug richting Gillespie voor een paar starts en landingen. Helaas besloot het weer vandaag niet mee te werken, want na de inspectie van het vliegtuig en overleg met de instructeur hebben we maar besloten de vlucht te verplaatsen. Het wolkendek was te laag en sommige bergen zaten al in de wolken (de hier welbekende "marine layer"). En ook al voel ik me soms al een redelijk vlieger, in de wolkjes kom ik voorlopig toch liever niet terecht. Dus een verstandige beslissing; heb ik toch al iets geleerd in de 2 maanden dat ik hier vertoef: safety first.

Zo, net weer wat toetsen zitten maken. Sommige vragen zijn echt heel tricky, maar tot op heden is alles nog onder controle. Dus geen zorgen maken a.u.b. :-) Maar nu is het tijd om even te ontspannen in het broebelbad en dan op tijd naar bed, want morgen moeten Maritha en ik om 0730 weer vliegen (als het weer geen roet in het eten gooit............fingers crossed)

Groetjes Rick

2 opmerkingen:

  1. Ahhhhh, echt balen dat je 2e solo niet door ging. Zal meeduimen voor beter weer de volgende keer!

    Dikke x Peet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hey rickster
    jammer man van je tweede solo
    maar ja volgende keer beter komt wel goed met jou hahaha je vermaakt je wel toch daar ?
    vond het echt leuk om je even te horen over de telefoon doe je rustig aan
    groetjes lambiek

    BeantwoordenVerwijderen